WRV Midland

OVER DE VERENIGING – HET BESTUUR  – OVER DE BAAN – BAANRECORDS – TRAININGEN – WEDSTRIJDEN

Zilveren Lely

WRV Midland is opgericht op 29 november 1977. Het doel van onze vereniging is, zoals in de statuten staat beschreven:

“het bevorderen van de belangen van de windhondenrensport in het algemeen, door o.a. het houden van vergaderingen en bijeenkomsten op kynologische en sporttechnisch gebied, het houden van onderlinge oefeningen en het organiseren en steunen van windhondenwedstrijden volgens reglementen goedgekeurd door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland”..

De laatste tijd heeft het begrip “windhondenrensport” een ruimere betekenis gekregen. Zo mogen sinds 2012 ook basenji’s officieel aan de windhondenrennen deelnemen. Op onze trainingen zien wij de laatste jaren steeds vaker andere rassen aan de start, waaronder Rhodesian Ridgebacks.
Steeds meer eigenaren zien de mogelijkheid die een windhondenrenbaan biedt om hun hond op een veilige manier te laten rennen.
Op de windhondenrenbaan kan de hond zich lekker uitleven en loopt daarbij niet de risico’s op een blessure
zoals bij het rennen in een stadspark of bosgebied. Daarom zien wij op onze trainingen steeds vaker mensen met niet-windhonden. Voorwaarde is wel dat de hond het in zich heeft om de kunstprooi (hazenvel of schapenvacht) te achtervolgen. Het is het altijd waard om dat eens uit te proberen.
Men is van harte welkom.